~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, August 17, 2014

Sokong Wan Azizah peluang terakhir Pas tunjuk kesetiaan?


ADUN Sungai Pinang daripada DAP, Datuk Teng Chang Khim hari ini sekali lagi memberi kata dua kepada Pas untuk menyokong Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor.

Chang Khim yang dipecat daripada jawatan Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menegaskan sokongan kepada Wan Azizah adalah peluang terakhir Pas menunjukan kesetiaan kepada pakatan pembangkang.

"Pas telah meminta masa untuk berbincang (mengenai perebutan jawatan menteri besar Selangor). Kita setuju dan kita simpan sedikit keyakinan kepada Pas.

"Ini adalah pilihan terakhir kepada Pas untuk menunjukkan kesetiaan kepada pakatan PKR, Pas dan DAP," kata Chang Khim.


Cham Khim juga sekali lagi menegaskan empat Exco Pas yang masih menyokong Abdul Khalid sebagai Menteri Besar telah kehilangan kredibiliti.

Chang Khim ditemui di lobi Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SSAAS) sebelum memasuki pejabat beliau di tingkat 3 bagi tujuan mengemas dan mengosongkannya.

Jelas Chang Khim, seramai enam orang pekerja di pejabatnya terpaksa diberhentikan berikutan pemecatan beliau sebagai Exco Selangor.

Beliau juga memberitahu segala peralatan dan kemudahan termasuk kereta rasmi telahpun dipulangkan kepada kerajaan negeri.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment