~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, January 23, 2011

Anwar wajar debat dengan Saiful Bukhari terlebih dulu!

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dinasihatkan berhenti mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berdebat sebaliknya menyelesaikan masalah peribadinya terlebih dahulu.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berkata, Anwar sepatutnya berdebat dengan Mohamad Saiful Bukhari Azlan berhubung kes liwat yang sedang dihadapi beliau dan bukannya menangguh, mengelak dan melengah-lengahkan perbicaraan.

Pada masa sama, katanya, Anwar juga sepatutnya berdebat dengan Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang mencabarnya melalui Twitter atau dengan peguamnya Karpal Singh yang sebelum ini mendedahkan mengenai salah laku homoseks dan liwat beliau.

Malah, Anwar juga perlu mencabar bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew atau Bahagian Risikan Singapura dan Australia yang mendedahkan mempunyai 'bukti teknikal' dan percaya beliau terlibat dengan kegiatan homoseks dan liwat.

''Cuba berdebat dengan Karpal Singh kenapa mahu membela beliau sedangkan Karpal Singh yang mendedahkan mengenai salah laku seks Anwar di Parlimen pada 22 Oktober 1997.

''Beliau juga yang membongkar kegiatan homoseks dan liwat Anwar di Federal Hotel kepada kepimpinan Pas ketika itu dan mendesak Anwar bertaubat dan berundur apabila pembohongan 16 September terbongkar.

''Sekarang Karpal Singh pula yang menjadi peguam beliau. Tidakkah itu seperti putar dan pusing namanya? Pada saya, elok Anwar berdebat dengan Karpal Singh dahulu sebelum mahu berdebat dengan orang lain," katanya.

Beliau berkata demikian dalam entri terbarunya bertajuk Debat al-Musibat yang disiarkan menerusi laman blognya di http://zul4kulim.blogspot.com, semalam.

Zulkifli dalam entri yang sama juga menjelaskan, Najib tidak perlu menjawab cabaran debat Anwar itu kerana ia hanya membuang masa kerana bukan mahu membincangkan mengenai masalah rakyat.

Sebaliknya tambah beliau, Anwar menerusi cabaran debat itu hanya mahu berjumpa empat mata dengan Najib dan meminta supaya kes pertuduhan liwat Saiful Bukhari ditarik balik.

''Saya masih ingat Anwar beberapa kali meminta saya mengatur pertemuan dengan Najib untuk meminta ditarik balik kes pertuduhan liwat Saiful Bukhari.

''Walhal ketika itu saya masih Ahli Parlimen PKR. Saya pun tidak berminat dan tidak pernah pun berjumpa dengan Perdana Menteri mengenai isu itu.

''Tetapi mengapa dan apa sebabnya Anwar begitu takut sehingga mahu berjumpa empat mata dengan Perdana Menteri?," katanya.

Zulkifli menambah, Anwar sebenarnya takut dipenjarakan semula kerana beliau tahu tidak akan menang (sangkut) dalam kes Saiful Bukhari.

Anwar juga katanya, sedar sekiranya dipenjarakan, beliau akan menghabiskan usianya di dalam penjara sekiranya dijatuhkan hukuman 12 tahun penjara.

''Pada usia mahu memasuki 64 tahun, saya faham ketakutan Anwar itu. Apatah lagi dengan cucu yang menunggu di rumah.

''Saya tidak salahkan Anwar jika berasa takut masuk penjara. Cuma nasihat saya, bertaubatlah dan mohon keampunan daripada Allah SWT dan pohonlah supaya diberi jalan keluar yang makruf dan baik.

''Hentikanlah segala sandiwara dan pembohongan ini. Kembalilah ke jalan Allah SWT, bertaubatlah Anwar," katanya.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment