~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, October 13, 2011

Penduduk bantah kedatangan Guan Eng!


Ratusan penduduk di Segamat berkumpul di hadapan Restoran Siang Hai Kee di Kampung Abdullah petang ini bagi membantah kedatangan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guang Eng pada satu majlis makan malam anjuran DAP di restoran tersebut.

Rata-rata penduduk berkumpul bagi menyatakan rasa tidak puas hati dengan kedatangan Setiausaha Agung DAP itu ke negeri ini berikutan kelantangan beliau memburuk-burukkan Johor di hadapan diplomat asing di Singapura baru-baru ini.

Bagi memastikan keadaan terkawal, polis turut menghantar Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) untuk menyuraikan perhimpunan itu.


Penduduk berkumpul sejak pukul 6 petang menunggu ketibaan Guan Eng yang sepatutnya tiba di restoran itu pada pukul 7 petang, namun beliau dilihat muncul pada pukul 8 malam.

Ketibaan pemimpin DAP itu disambut dengan jeritan ‘Daulat Tuanku’, ‘Mohon ampun pada Sultan’ selain suara kemarahan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Supritendan Abdul Majid Mohd. Ali berkata, kesemua yang berhimpun bersurai secara aman selepas diarahkan sebaik sahaja pemimpin DAP itu tiba.

“Secara keseluruhannya, tiada sebarang kekecohan berlaku. Mereka hanya berpiket secara aman tanpa berlaku kejadian yang tidak diingini,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia malam ini.

Dalam pada itu, Ahli Dewan Undangan Negeri Kemelah, Ayob Rahmat ketika dihubungi berkata, kumpulan penduduk yang berhimpun itu kesal dengan tindakan berani Guan Eng yang tetap datang meskipun dibantah oleh penduduk Johor.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment