~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Wednesday, August 10, 2011

Jangan cakap saja, tunjuk kenyataan secara lebih spesifik!

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mengingatkan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hasan agar tidak hanya 'berkokok' menyatakan pendiriannya mempertahankan akidah umat Islam sebaliknya berani menunjukkan kenyataan secara lebih spesifik.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, bulu romanya berdiri tegak ketika membaca kenyataan Nasrudin seperti yang disiarkan dalam Utusan Malaysia hari ini.

"Saya ucap tahniah dan syabas, namun saya ingin ingatkan Nasrudin mengenai perjumpaan pastor Kristian anjuran DAP di Pulau Pinang sebelum ini di mana wakil rakyat DAP Sarawak turut hadir bersama paderi dari luar negara.

"Seorang ahli DAP bernama Razali telah membuat laporan polis. Utusan Malaysia dedah dan dikecam, malah saya juga dikecam apabila menyebut tentang jihad fisabilillah. Nasarudin jangan berkokok saja," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Nasrudin dalam blognya http://www. eperjuangan.com/ yang menegaskan ingin mempertahankan akidah umat Islam daripada dirosakkan meskipun terpaksa mengorbankan tenaga dan wang ringgit sekalipun dengan darah dan nyawa.

Ibrahim turut mempersoalkan pendirian Pemuda Pas yang membisu sebelum ini apabila DAP bertindak mencabar Islam secara berterusan sehingga Datuk Ngeh Koo Ham (DAP Sitiawan) bertindak berani mengecam Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Kata Ibrahim, Nasrudin perlu menujukan kenyataan secara spesifik kepada pihak-pihak tertentu termasuk pemimpin Pas.

"Jangan ekor kereta api nampak, tapi kepala kereta api tak nampak. Saya tunggu nak tengok apa reaksi DAP dan parti politik lain termasuk golongan liberal apabila Nasarudin menyebut darah dan nyawa. Apakah DAP dan MCA atau ada individu Hindu yang terpencil akan buat laporan polis?," katanya.-UM.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment