~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Friday, April 18, 2014

Pemandu lori diuji positif dadah?


Kesan ganja didapati dalam sampel air kencing pemandu lori yang terlibat dalam kemalangan dengan Toyota Alphard yang membawa lima penumpang, termasuk mendiang Karpal Singh.

Menurut The Malaysian Insider, ketua polis Perak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani telah menyatakan bahawa pemeriksaan air kencing yang awal pemandu berumur 45 tahun itu mendedahkan kesan ganja.

Selain itu, laman berita ini turut melaporkan bahawa pemeriksaan awal dapati pemandu Karpal mempunyai 15 saman trafik akibat memandu melebihi had laju yang ditetapkan.

Datuk Acryl kata ini ialah keputusan pemeriksaan awal dan siasatan yang telah dijalankan di bawah Section 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Kemalangan tersebut dipercayai telah berlaku kira-kira 1.10 pagi apabila kenderaan yang membawa Karpal berlanggar dengan lori lima tan, Mitsubishi Canter.Kemalangan itu berlaku di KM306.1 Lebuhraya Utara Selatan.

Karpal dan C.Michael dipercayai untuk telah mati di tempat kejadian berikutan pelanggaran manakala pembantu rumah menderita kecederaan teruk.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment