~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Tuesday, August 13, 2013

Apabila Anwar bercakap Mengenai Jenayah, Ibarat Macam Meludah Ke Langit?


Apabila gagal menjadi PM, otakpun dah jadi BIOL semacam. Tidor pun dah tak lena, makan pun tak kenyang! Setiap hari dok gila meroyan mencari jalan bagaimana nak jadi PM? Tak tahulah samada Anwar faham apa yang dia cakapkan ini. Ataupun Anwar dah jadi macam burung Kakak Tua yang petah bercakap, tetapi tidak faham apa yang dicakapkannya!

Nak dijadikan cerita, apabila sekarang kecoh dengan kadar jenayah yang menjadi-jadi Anwar ni pun tumpang sekaki nak tunjukkan simpati dengan kerajaan yang memerintah sekarang. Kononnya lah!

Samada dia sedar atau tidak, apa yang berlaku sekarang adalah berpunca dari dia sendiri? Lihat apa yang berlaku semasa Anwar dipecat dari UMNO dimana dia mengalakkan pengikut-pengikutnya merusuh dijalanan melaung-laungkan REFORMASI. Anwar mengalakkan supaya rakyat menjadi 'kurang ajar'!

Kita lihat siapa yang menganjurkan BERSIH 1~3, HIMPUNAN HARAM KL112, HIMPUNAN HARAM 505 selepas PRU ke 13 gara-gara kegagalannya menjadi PM?





Tak ke pelik jadinya bila Anwar tiba-tiba bertukar nada mahukan PR diberi ruang untuk bekerjasama dengan Kerajaan Pusat bagi menangani peningkatan kes tembak yang semakin drastik sejak kebelakangan ini.

Anwar berkata, peningkatan kes tembakan yang berlaku hampir setiap hari begitu membimbangkan masyarakat.

“Cadangan kerjasama telah pun dikemukakan kepada Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar supaya kami diberikan ruang untuk menyumbangkan pendapat.

“Isu ini semakin berat dan kerjasama yang dicadangkan dapat membantu menangani masalah yang berlaku.

“Pihak polis sepatutnya menggunakan lebih ramai anggota cawangan khas untuk mengekang masalah ini, bukannya ditugaskan memantau program-program politik,” katanya.


Anwar berkata demikian selepas menghadiri Majlis Jamuan Aidilfitri di Kampung Simpang Tiga, Kubang Ulu semalam.

Dia berharap peluang dan ruang yang diberikan dapat membantu mengurangkan kerisauan masyarakat.

“Polis kena terima kenyataan dan perlu meningkatkan tahap profesionalisme untuk memerangi jenayah,” katanya.

Itulah Kakak Tua yang pandai bercakap. Bila dah rasa terdesak, akhirnya meludah ke langit, terpercik kemuka sendiri?


Siapa yang mengajar semua ini kalau bukan Mamat Anwar ini? Fikir dan renongkan lah..!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment