~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, September 16, 2012

Nik Aziz terus bela Anwar?



Meskipun pelbagai pendedahan mengenai salah laku Datuk Seri Anwar Ibrahim termasuk dikaitkan dengan penyangak mata wang, George Soros, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Nik Mat terus mempertahankan Ketua Pembangkang tersebut.

Sikapnya dapat dilihat apabila beliau sekali lagi mengingatkan pihak media supaya tidak berterusan membuat laporan yang didakwanya bersifat fitnah dan tuduhan tidak benar kepada Anwar, agar berwaspada dengan balasan yang menanti mereka.

Nik Abdul Aziz berkata, orang yang mengumpat tidak akan diampun dosa mereka selagi tidak mendapat kemaafan pihak yang dituduh dan akan dibalas dengan azab seksa sejak di alam kubur.

"Saya pun tidak faham dengan akhbar ini, asyik menuduh, tuduh Anwar macam-macam, kenapalah sampai begitu.


"Rasulullah pernah melalui dua kubur dan memberitahu tuan kubur ini sedang diazab seksa, seorang kerana kencing tapi tidak bersuci dengan sempurna dan seorang lagi diazab kerana mengumpat.

"Sekarang orang guna akhbar, internet dan telefon untuk mengumpat orang. Mereka tidak akan masuk syurga selagi tidak minta maaf dengan orang yang mereka umpat," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap di majlis Perasmian Jambatan Penghulu Haji Ismail Lepan Pari bernilai RM2.8 juta di Pengkalan Chepa hari ini.

Nik Abdul Aziz berkata, pembinaan jambatan konkrit tersebut menjadi salah satu jawapan kepada pihak yang sering menuduh Kerajaan Pas Kelantan tidak melakukan apa-apa pembangunan di negeri ini.

"Mereka kata Kelantan tidak buat apa satu, kalau nak kata mereka buta padahal ada mata, nak kata tuli mereka ada telinga. Kalau nak menipu orang pun berpada-padalah, agak-agaklah kalau kalau mahu orang percaya," katanya.

Selama 20 tahun memerintah, baru buat satu sahaja jambatan ke Pok Nik? Tak malu ke..!!!

Wasabi Oyabun..

No comments:

Post a Comment