~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, December 8, 2011

Rupanya ada sistem Kasta & Rasis dalam DAP!


Sistem kasta dan rasis sememangnya cukup kuat diamalkan didalam parti rasis DAP,masakan tidak baru baru ini M Kulasegeran Ahli Parlimen Ipoh Barat bertindak mengugut untuk keluar parti apabila diperlakukan bagaikan paria didalam DAP.

Begitu juga Ahli dewan undangan negeri Malim Nawar, Perak, Keshvinder Singh dan Hee Yit Fong Adun Jelapang dari DAP mereka juga mendakwa menjadi mangsa tindakan rasis dan double standart didalam DAP.

Didalam DAP mereka yang bukan kristian dan juga bukan dari kalangan evengelis hanya menjadi golongan kelas kedua didalam hirarki parti. Sebab itulah memang wujud kelompok daripada kaum cina yang bukan kristian dan india tidak menjadi pemimpin utama didalam DAP.

Cuba anda perhatikan senarai pimpinan kanan DAP,kalangan mereka hampir 90% adalah golongan ekstremis evengelis . Di manakah yang dikatakan demokrasi didalam parti hinggakan kalangan yang tidak setaraf atau sealiran agama dibelakangkan.


P.Ramasamy diarahkan untuk memohon maaf kepada Karpal Singh hanya kerana menyebut 'warlord' dan "godfather" yang menentukan siapakah yang bakal menjadi calon DAP pada PRU13 nanti. Sedangkan semua orang tahu Godfather didalam DAP adalah Kit Siang& Karpal dan juga Guan Eng.

Mereka ini yang menentukan kroni kroni didalam parti sahaja yang akan mendapat tempat untuk menjadi calon.Tidak ada mana mana ahli DAP yang berani menyangkal bahawa barisan pemimpin yang ada sekarang ini kesemuanya adalah kroni kroni godfather DAP.

Adalah tidak mengejutkan kaum India dan cina bukan kristian paling ramai meninggalkan DAP sejak akhir akhir ini.

Sumber : www.pisau.net

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment