~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, September 12, 2010

Nik Aziz mahu Cina berdakwah kepada orang Melayu!

















Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mahu masyarakat Cina supaya turut menyampaikan dakwah kepada orang Melayu. Mursyidul Am Pas itu berkata, masyarakat keturunan Cina sama ada yang sudah dan akan memeluk agama Islam perlu memainkan peranan berdakwah kepada orang Melayu.

"Tidak salah orang Cina juga diberi peluang berdakwah kerana masyarakat Cina di negara China lebih dahulu menerima agama Islam berbanding orang Melayu di negara ini.

"Lagipun orang Cina muda menerima agama Islam bukan secara ikut-ikutan tetapi melalui ilmu dan pembacaan yang mendalam tentang agama,” katanya kepada pemberita selepas berucap pada majlis Aidilfitri meraikan anak Kelantan di perantauan di sini, malam tadi.

Ditanya sama ada cadangannya boleh mengelirukan masyarakat umum kerana gerakan dakwah biasanya dilakukan oleh masyarakat Islam kepada masyarakat bukan Islam supaya mendekati agama Islam, Nik Abdul Aziz berkata, ia bukan satu perkara yang pelik.

"Orang yang menganggap ia pelik dan luar biasa menunjukkan mereka ketinggalan dari segi kefahaman agama, kerana masyarakat Cina di negaranya menerima Islam lebih dahulu daripada negara kita, jadi apa peliknya jika mereka berdakwah kepada orang Melayu,” katanya. – Bernama

DAH BUANG TABIAT KE POK NIK NIH!!!

Penang Wasabi..

3 comments:

  1. baguslah...aku bersyukur kerana nik jis telah banyak berubah..dari kafirkan umno kerana bersama mca dan mic.
    sekarang pas dah bolih terima kafir..
    elok juga nik ajis minta cina berdakwah...cina bolih ajar orang2 pas cara2 nak masak bak kut teh yg popular.
    macam mana nak pilih daging babi yg baik.
    cara2 nk pilih amoi2 cina yg tak beserabut supaya tak terpilih macam eli telanjang.
    orang2 pas ni suka benda2 macam tu.
    bagus tu..selangor pun dah banyak rumah urut...
    sekarang ni seronok sakan mat sabu...
    tak payah cari bini orang lagi..

    ReplyDelete
  2. Nik Aziz seperti saya tulis dahulu, Cina tetap Cina . Jangan percayakan laknat bertopengkan Islam ini. Nik Aziz ni asal usulnya sememangnya Cina. Inilah dia agenda tersembunyi beliau. Walahualam

    ReplyDelete
  3. Puak 2 UMNO ini memang pandai mengata orang. Kata dulang paku serpih, kata orang hampa yang lebih. Apa kurang MCA dan Gerakan. Depa bukan Cina... kot?

    UMNO dah ruyup pun masih nak kata orang. Jaga tepi kain sendiri. Kesian...

    ReplyDelete