~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Wednesday, July 21, 2010

Penang DAP Zionis : Satu lagi gerai Melayu kena roboh!



















Tinggal kenangan...

Roboh gerai : Peniaga 'mengamuk', isteri pitam.

Operasi merobohkan struktur haram oleh pihak berkuasa tempatan (PBT) di Medan Ikan Bakar Gold Coast, Sungai Nibong di sini kecoh apabila salah seorang pemilik gerai di situ 'mengamuk' manakala isterinya pitam.

Pemilik Hammer Bay Ikan Bakar Special, Norhisyam Ahmad pada mulanya akur dengan tindakan anggota-anggota penguat kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menanggalkan satu persatu kepingan binaan yang dibina tanpa kelulusan PBT itu.

Bagaimanapun, dia mula bertindak agresif apabila anggota-anggota penguatkuasa cuba memotong binaan setinggi kira-kira tiga meter itu dengan alat pemotong besi. Norhisyam dilihat meluahkan perasaan tidak puas hati terhadap sikap kerajaan negeri dengan menjerit dan memaki-hamun menggunakan kata-kata kesat.

Isterinya yang dikenali sebagai Kartina turut bertindak sama sehingga pitam menyebabkan suasana di situ bertambah tegang. Melihatkan keadaan yang kelam-kabut itu, Norhisyam kemudian dibenarkan menanggalkan sendiri struktur haram tersebut oleh pegawai MPPP dengan dibantu rakan-rakannya yang lain.

Dia bagaimanapun enggan ditemubual pihak media. Operasi tersebut yang bermula pukul 8.30 pagi disertai kira-kira 50 anggota penguat kuasa MPPP, Pejabat Tanah dan Daerah, Tenaga Nasional Berhad (TNB), Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sdn. Bhd. (PBA) serta polis.

Difahamkan, pondok tanpa kelulusan PBT yang baru dibina sebulan lalu itu memakan kos kira-kira RM30,000 dan mampu memuatkan 120 pelanggan pada satu-satu masa. Selain Hammer Bay Ikan Bakar Special, terdapat dua lagi gerai beroperasi di situ sejak 10 tahun lalu iaitu Sri Pantai Ikan Bakar dan Anggerik Biru Nasi Campur.

Komen : Kafe Do Re Mi, Kampung Pokok Assam, Kampung Binjai, Kampung Tengah dan terbaru adalah Medan Ikan Bakar Gold Coast, Sungai Nibong Pulau Pinang yang menjadi mangsa sikap perkauman DAP di Pulau Pinang . Yang kena semuanya kawasan orang Melayu di Pulau Pinang. Untuk menutup semua kegiatan pengusiran ini, Guan Eng mengkambing hitamkan Nik Ali Mat Yunos (Pegawai Pembangunan Negeri).

Ketika seruan untuk orang Melayu dilihat seolah seakan tidak berjaya, DAP berterusan bertepuk tangan bergembira kerana orang Melayu terus bertelagah. Kerajaan DAP Pulau Pinang berterusan membuat sesuka hati mereka di Pulau Pinang. Esok lusa, siapa pula akan jadi mangsa tindakan rasis DAP ini.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment