~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Tuesday, July 27, 2010

Penang DAP Zionis : Mana satu betul..Lim Tee Puu @ Lim Boo Hong!


Isu Nik Ali: Guan Eng di laman web YouTube

PULAU PINANG 27 Julai - Beberapa blog termasuk di laman web YouTube hari ini memuat naik satu video yang didakwa temu ramah Ketua Menteri, Lim Guan Eng bersama sekumpulan media pada 22 November 2009 di sini berhubung isu Pegawai Kemajuan Negeri, Nik Ali Mat Yunus.

Antara blog tersebut ialah Minda Intelek Melayu (www.novandri.blogspot.com), Pisau.Net (www.pisau.net), Pejuang Bangsa (http://sejarahmelayu.blogspot.com) dan Media Permatang Pauh (http://mediapermatangpauh.blogspot.com).

Temu ramah itu yang didakwa dirakam pada majlis Larian Maraton Jambatan Pulau Pinang 2009 selama 3.03 minit itu, Guan Eng didakwa menyifatkan Nik Ali seorang yang tidak profesional, berlagak lebih besar daripada seorang menteri dan berlidah biawak.

Malah, beliau turut didakwa memperkatakan tentang sikap Nik Ali yang didakwa tidak tahu menghormati Ketua Menteri dan kerajaan negeri ini termasuk tidak menyediakan tempat duduk kepadanya pada satu majlis di Bukit Bendera sebelum ini.

Antara petikan temu ramah itu Guan Eng didakwa berkata,: ''Dia ini cakap tak serupa bikin, saya hendak ingatkan dia, dia perlu tahu perbezaan di antara hak dan batil, tahu di antara maaruf dan mungkar, orang macam ini berlidah biawak dan tak profesional langsung.

''Dia cakap dia hormat tetapi kenapa dalam upacara kereta api Bukit Bendera, tempat duduk pun dia tak mahu beri sampai dua menteri perlu campur tangan.

''Dia berani nafi ke, dia berani sumpah atas al-Quran dan nafi, inilah jenis pegawai berlidah biawak.''

Dalam pada itu, blogger Minda Intelek Melayu (M.I.M) atau Dr. Novandri Hasan Basri berkata, blognya hari ini mendedahkan bukti pembohongan terbaru Guan Eng kepada seluruh rakyat Pulau Pinang khususnya dan negara ini amnya.

Menurutnya, Guan Eng menafikan beliau pernah mengeluarkan kata-kata 'lidah biawak' untuk menghina Nik Ali dan turut menafikan pernah mengungkitkan isu kerusi semasa program di Bukit Bendera dan menyaman malu Utusan Malaysia kerana mengada-adakan cerita dan memfitnahnya.

''Lihatlah video versi penuh temu ramah yang dipaparkan dan dengarlah setiap persatu kata-kata Lim Guan Eng tersebut," katanya dalam entri terbarunya Sah!!Video- Bukti Pembohongan Lim Guan Eng!! di www.novandri.blogspot.com.

Ketika menghubungi Utusan Malaysia di sini, beliau yang juga Pengerusi Blogger Penerangan UMNO Pulau Pinang menggesa kepada semua pihak supaya tidak terus termakan dengan apa sahaja yang dikeluarkan Ketua Menteri itu.

Bagaimanapun setakat ini kesahihan rakaman temu ramah berkenaan tidak dapat dipastikan tetapi ia banyak tersebar di dalam blog.

Gempur Penang!!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment