~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, July 27, 2014

Anwar digesa berhenti rosakkan Selangor - Ezam?


Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim digesa berhenti ‘merosakkan’ kerajaan negeri Selangor sedia ada apabila berusaha menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dengan isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar.

Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Ezam Mohd. Noor berkata, beliau hairan masih ada yang percaya dan menyokong tindakan Anwar itu yang disifatkannya sebagai politik gila kuasa dan luar tabii.

Berikut adalah kenyataan penuh Ezam:

* Sebagai Pengasas PKR Selangor pada 1999, saya telah jangkakan saat kegawatan ini akan berlaku dan membuat keputusan tepat bersama-sama rakan seperjuangan untuk tinggalkan Anwar dan PKR lebih tujuh tahun lalu.

* Semua ini berpunca daripada politik gila kuasa dan luar tabii Anwar yang berpolitik semata-mata untuk kuasa bagi dirinya dan sanggup menggadaikan apa sahaja bagi mencapai matlamat itu.

* Justeru, saya tidak hairan kerenah gila kuasa dan luar tabii politik Anwar hari ini, cuma sedikit hairan mengapa ada lagi yang masih percaya dan menyokongnya kerana sebelum episod Selangor ini pun sudah banyak kerenah politik gila Anwar yang menggadai segala-galanya iaitu agama, bangsa, negara dan hari ini negeri Selangor.

* Sebagai anak jati Selangor dan juga bertanggungjawab membina PKR Selangor, saya sarankan semua yang masih bersama Anwar untuk tinggalkan dia dan politik gilanya ini.

* Saya juga ingin memberi amaran kepada Anwar, sebagai anak jati Selangor, saya dan rakan-rakan tidak akan benarkan dan akan menentang habis-habisan politik gila kuasa dan luar tabii ini dibawa masuk dan merosakkan Selangor negeri berdaulat yang selama ini kukuh dengan institusi raja, agama dan rakyatnya.

* Selepas hari raya ini, sebagai pengasas perjuangan reformasi dan PKR di Selangor, saya akan memanggil semua bekas pejuang yang pernah bersama dengan Anwar di negeri Selangor dan bersiap sedia untuk menentang habis-habisan perosak nombor satu negara ini.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment