~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, May 18, 2014

Lawak politik Anwar memalukan?


Dakwaan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim kononnya wujud gangguan kumpulan gengster sehingga menyebabkan pemilihan parti itu kacau-bilau disifatkan sebagai lawak politik yang cukup memalukan.

Bekas Exco Angkatan Muda Keadilan (AMK), Zamil Ibrahim berkata, alasan murahan Anwar bagi menutup isu penyelewengan dalam pemilihan PKR tidak ubah seperti meludah ke langit dan terkena muka sendiri kerana huru-hara itu ditimbulkan ahli parti sendiri.

Menurutnya, keadaan kacau-bilau pada setiap kali pemilihan PKR bukan disebabkan wujudnya gangguan kumpulan gengster se­perti didakwa Anwar, sebaliknya kerana Ketua Pembangkang itu sendiri yang 'memijak' dan mengotorkan amalan demokrasi dalam parti.

“Kalau benar wujud kumpulan gengster, apakah Zulkifli Ahmad yang bertindak memaki-hamun Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di depan Anwar adalah gengster? Kejadian itu berlaku di depan Anwar sendiri, apakah itu gengster yang dimaksudkan?

“Apakah bekas Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam yang mengkritik lembaga disiplin PKR kerana tidak berpuas hati dengan perjalanan pemilihan bagi jawatan Ketua Cabang PKR Kuala Selangor juga gengster," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Semalam, Anwar bertindak menyalahkan pihak lain sebagai punca keadaan kacau-bilau termasuk insiden bergaduh dalam pemilihan PKR sehingga menyaksikan pengundian di 27 cabangnya terpaksa dibatalkan dan perlu melalui pemilihan semula.

Dalam pada itu, Zamil berkata, tuduhan Anwar kononnya kekecohan semasa proses pemilihan PKR disebabkan kumpulan gengster juga satu penghinaan kepada ribuan ahli parti yang tampil membantah proses pemilihan dan ini membuktikan mereka tidak dihargai.

“Anwar harus sedar, zaman sekarang bukan lagi seperti tahun 1974 yang beliau boleh menipu rakyat dalam isu demonstrasi Baling. Sekarang semua kelemahan PKR diketahui dunia dan memberi alasan dengan menipu hanya memperbodohkan diri sendiri," katanya.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment