~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Saturday, June 15, 2013

Anwar terimalah ketentuan Allah, usah buat kerja tiada faedah?


Apabila hasrat untuk memiliki Putrajaya tidak kesampaian menyebabkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, seperti orang hilang akal. Anwar sepatutnya pasrah dengan apa yang telah ditakdirkan dan bukannya bertindak menentang arus akibat tidak puas hati dengan keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Anwar sanggup mengheret rakyat untuk membuat perhimpunan tanda protes kerana tidak boleh terima kekalahan. Sebagai rakyat yang matang serta berfikiran terbuka, tidak perlulah mengikut telunjuk Anwar membuat kerja yang tidak mendatangkan apa-apa faedah, hanya menyusahkan rakyat sahaja.

Apa yang menghairankan kita semua, mengapa Anwar tidak boleh terima kenyataan? Jika rezeki itu bukan milik kita, ia tetap tidak akan menjadi hak kita. Percayalah pada qada dan qadar kerana ini semuanya adalah ketentuan Allah.


Berdemonstrasi bukanlah satu jalan penyelesaian, malah ia akan menambahkan kebencian rakyat kepada Anwar. Beliau sepatutnya bersyukur kerana kemenangannya di Permatang Pauh dan gembira kerana warga Permatang Pauh masih lagi menjadi penyokong setianya.

Berbaktilah dengan bersungguh-sungguh untuk membalas jasa orang Permatang Pauh. Buangkan sifat ego serta takbur yang masih tebal dalam diri memandangkan usia telah memasuki ke era warga emas.

Bertaubatlah sebelum terlambat. Selagi nafas masih berfungsi, Allah Maha Pengasih. Ingatlah setiap apa yang kita jangka tidak semudah yang kita harapkan. Fikir-fikirkanlah.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment