~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, October 27, 2013

BAGHAL..!!! Tak Sepatutnya Pentas PAS Untuk Cinabeng DAP?


Sepertimana yang kita ketahui, PRK DUN N20 Sungai Limau diadakan berikutan kematian Almarhum Tan Sri Dato' Seri Azizan Abdul Razak, mantan Menteri Besar Kedah.

Yang nak penulis tanya kat sini ialah, semasa kematian Almarhum TSDS Azizan tempohari, ketika PAS berkabung kesedihan, ketika PAS berduka kehilangan seorang pemimpin yang mereka kagumi, ada ke ternampak bayang Lim Kit Siang bersama PAS?

Tapi bila ada pilihanraya kecil, ada peluang, ada pentas untuk memaki hamun dan menyalahkan kerajaan yang memerintah, belumpun penamaan calon, baru nak umum nama calon, si Kit Siang dah terhegeh-hegeh sorong muka.

PAS yang jadi baghal DAP pulak tanpa teragak-agak memberikan pentas untuk Kit Siang berucap. Langsung tak ada rasa kecil hati atau terguris rasa oleh PAS dengan tiadanya penghormatan, tiadanya ziarah dari Kit Siang semasa pengkebumian TSDS Azizan.

Seharusnya, dengan budi Kit Siang yang sebegitu, bukannya pentas untuk berucap yang patut PAS berikan kepadanya, tetapi PAS sepatutnya menghalau Kit Siang agar jangan menyibuk dengan pilihanraya kecil ini dan kalaupun nak datang, tunggulah sehingga selesai pembuangan undi nanti. Tapi nak buat camna, baghal memang kena patuh pada tuannya! Lu fikirkan lah sendiri..!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment