~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Friday, July 6, 2012

Guan Eng nafi skandal dengan Phaik Kheng?



Ketua Menteri, Lim Guan Eng menafikan ada mempunyai hubungan sulit dengan bekas kakitangannya. Setiausaha Agung itu juga menolak dakwaan bahawa isterinya, Betty Chew Gek Cheng pernah menyerang dirinya atau sesiapa pun.

“Saya tidak mempunyai mana-mana hubungan rapat atau rahsia dengan bekas kakitangan saya.

“Isteri saya tidak pernah menyerang saya atau sesiapa pun dalam hidupnya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Seperti biasa, Guan Eng menyalahkan Barisan Nasional (BN) khususnya MCA berhubung isu berkenaan yang didakwanya cuba mengamalkan politik kotor. Malah, beliau mencabar pihak terbabit supaya mengulangi kenyataan tersebut di luar Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi membolehkannya mengambil tindakan mahkamah.

Kelmarin, Betty yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Laksamana mengelak daripada mengulas isu bekas kakitangan Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, Ng Phaik Kheng yang dikaitkan dengan Guan Eng semasa sidang DUN Melaka.

Ketika ditanya oleh wartawan selepas persidangan, Betty meminta mereka bertanya kepada ADUN Duyong, Datuk Gan Tian Loo yang menimbulkan persoalan berkenaan.

Perkara itu dibangkitkan oleh Tian Loo sewaktu menggulung perbahasan usul membantah perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan pada 28 April lalu.











Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment