~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, September 25, 2011

Burukkan Johor, serlah sikap sebenar Guan Eng biaDAP!

Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng memburuk-burukkan Johor dengan menyatakan negeri berkenaan tidak sesuai untuk pelaburan jelas memperlihatkan sikap sebenar pemimpin pembangkang itu.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, sebagai orang nombor satu dalam kerajaan negeri Pulau Pinang, Guan Eng seharusnya meletakkan kepentingan negara mengatasi kepentingan peribadi.

Katanya, Guan Eng tidak seharusnya memandang rendah keupayaan negeri lain malahan setiap pelaburan yang masuk hakikatnya memberi pulangan secara langsung kepada negara.

“Walau apa jua sebab (memburuk-burukkan Johor), ia tidak patut berlaku kerana apa sahaja yang diterima sesebuah negeri akan memberi manfaat terhadap negara.

“Fikirkanlah dalam konteks yang lebih luas seperti peluang pekerjaan, tukaran wang asing kerana jika ia trend sebegini diamalkan, pelabur akan keliru walaupun apa yang diperkatakan itu tidak benar,” katanya selepas melawat projek perintis Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) di sini, hari ini.

Di Johor, Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, Guan Eng disifatkan sebagai seorang yang berada dalam keadaan siege mentality iaitu percaya dia sentiasa ditindas dan diserang oleh pihak tertentu.

Katanya, sebab itu, Guan Eng sanggup memburuk-burukkan nama negeri ini dengan mendakwa kes penculikan berlaku secara berleluasa.

“Guan Eng berniat tidak baik apabila membuat tuduhan seperti itu apatah lagi ketika berada di luar negara walhal negeri ini berada dalam keadaan aman dan damai.

"Saya harap rakyat, terutama di negeri Johor boleh menilai tindakan pemimpin DAP dari Pulau Pinang itu dan menilai apa yang ada pada Guan Eng sehingga sanggup merendah-rendahkan negeri ini,” katanya.

Di Kuala Lumpur, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, Ketua Menteri Pulau Pinang itu disifatkan biadab dan tidak bertanggungjawab apabila mengatakan Johor sebagai negeri tidak selamat sewaktu kunjungannya ke luar negara baru-baru ini.

Kata Ahmad, kenyataan tersebut menghina rakyat negeri itu dan Guan Eng harus menarik balik kenyataannya serta meminta maaf kepada seluruh rakyat Johor.

“Itu merupakan satu kenyataan biadab dan tidak sepatutnya diucapkan oleh seorang yang memegang jawatan Ketua Menteri.

“Bagi saya, kenyataan itu tidak disokong oleh fakta kukuh. Beliau harus ingat, jenayah berlaku di seluruh dunia dan setiap negeri ada kes penculikan,” katanya.

So,lu tunggu apa lagi Guan Eng..lu manyak langsi ma..bila lu mau minta maaf..!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment