~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, November 6, 2014

Polis cawangan khas rakam ceramah Mat Sabu?


Rakaman ceramah yang turut disertai Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu tiga tahun lalu dibuat oleh seorang anggota polis cawangan khas dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara (SPU).

Perkara itu dimaklumkan oleh Asisten Supritendan (ASP) Jafri Md. Zain yang merupakan pegawai penyiasat dalam kes fitnah melibatkan Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu dalam perbicaraan kes tersebut di Mahkamah Sesyen di sini hari ini.

Menurut Jafri, rakaman itu dibuat oleh Koperal Shanizam Abdul Ghani pada pukul 9.30 malam hingga 12 tengah malam, 21 Ogos 2011 yang dimuatkan ke dalam tiga keping cakera video digital (DVD).

“Rakaman itu diserahkan kepada saya sehari selepas saya mendapat laporan polis yang dibuat seorang pengadu, M. Visvanathan di Balai Polis Raub berkaitan ucapan Mohamad yang didakwa menghina anggota polis (Bukit Kepong) dan keluarga mereka seperti yang tersiar dalam akhbar Utusan Malaysia pada 27 Ogos 2011.

“Saya juga mendapatkan maklumat berkaitan artikel yang tersiar dalam akhbar itu menerusi penulisnya, Mohd. Asron Mustapha yang turut menyerahkan salinan DVD yang diterimanya berkaitan isu itu kepada saya pada 3 September 2011,” katanya selaku saksi pendakwaan.

Beliau berkata demikian dalam perbicaraan terhadap Mat Sabu, 59, yang didakwa memfitnah anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong, Muar pada 23 Februari 1950 dengan membuat tohmahan yang boleh merosakkan nama baik mereka.

Penang Wasabi..

2 comments:

  1. ...


    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

    Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

    MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'



    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

    ReplyDelete
  2. Pakatan Rakyat adalah PAKATAN HARAM....CEO Siber..jangan takut dengan bayang-bayang sendiri...hamPAS..!!!

    ReplyDelete