~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, April 14, 2013

Nasib Mustafa?


Selepas apa yang terjadi kepada beberapa pemimpin PKR berkaitan skandal video seks, ia menimpa pula pemimpin Pas. Setiausaha Agung Pas, Mustafa Ali dikaitkan dengan adegan video seks yang tersebar panas dalam Internet.

Ahli-ahli Pas gempar. Berlegar desas-desus yang kuat bahawa ia adalah angkara parti dalam pakatan pembangkang. Mustafa melalui peguamnya menafikan pembabitan beliau tetapi rakyat Malaysia termasuk ahli Pas yang menontonnya, boleh menilai siapa orang dalam video itu.

Penulis berpendapat, penjelasan Mustafa berhubung isu itu tidak cukup menyakinkan lalu membuka lebih banyak tanda tanya.

Beliau sepatutnya tampil dengan kenyataan bersama hujah lebih kukuh dalam penafiannya. Atau setidak-tidaknya menyatakan kesanggupan untuk menjalani ujian bercakap bohong, jika pun tidak mahu bersumpah laknat di masjid.

Memandangkan Pas merupakan parti berlabel Islam dan tidak sama dengan PKR maka parti itu perlu mengambil keputusan tepat dan dilihat lebih bertanggungjawab.

Adalah lebih wajar untuk Pas menjalankan siasatan dan mengarahkan Mustafa bercuti sementara daripada tugasnya. Itu salah satu pendekatan bagi meredakan keadaan.

Kini, kepimpinan Pas menghadapi tekanan akar umbi mahu Mustafa meletakkan jawatan demi menjaga maruah parti, lebih-lebih lagi menjelang PRU13 pada 5 Mei ini.

Dalam pada itu, penulis percaya Majlis Syura akan bertindak. Jika badan tertinggi Pas itu menolak Anwar sebagai calon Perdana Menteri kerana isu moral dan biseksual, pertimbangan yang sama juga boleh diguna pakai ke atas Mustafa.

Jika tidak, apa bezanya antara PKR dan Pas. Lagi pun, penulis percaya Mustafa bukan seperti Anwar Ibrahim dan Azmin Ali.

Fikir-fikirkanlah..!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment