~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, July 25, 2013

Isu 'Kantin Tandas' SK Sri Pristina : Menuduh tanpa usul periksa, apabila Melayu lemah di hina begitu rupa?



Sekarang ini heboh mengenai beberapa orang pelajar India di SK Pristana Sungai Buloh, Selangor dilihat makan dan minum semasa waktu rehat di dalam satu tempat yang dikatakan 'tandas' oleh blogger longkang pembangkang. Fitnah yang semakin berleluasa di pihak pembangkang sudah tak dapat hendak dibendung lagi malah ada juga beberapa pihak mengambil kesempatan ini untuk mengeruhkan lagi keadaan! Namun itu langsung tidak menghairankan kerana rakyat Malaysia sudah tahu akan perangai blogger pembangkang yang sememangnya diajar untuk memfitnah segala dasar yang dibuat kerajaan BN.

Mentang-mentang bulan puasa ini tiada pelajar Islam yang makan di dalam bilik berkenaan, maka ada lah seorang individu bukan Islam ini yang mula mencetuskan api perkauman dengan menghantar gambar kepada blogger fitnah pembangkang. Dalam jangka waktu yang singkat, maka bertebaran gambar tersebut sehingga cacian demi cacian yang dikeluarkan oleh bangsat-bangsat yang lupa akan asal usul mereka ini yang dilihat semakin kurang ajar.


Walaupun berbakul-bakul penghinaan yang diterima oleh guru besar Melayu/Islam ini sehinggakan disamakan guru tersebut dengan gelaran 'ANJING LIAR', itu memang benar-benar sudah melampau. Editor Makkal Osai yang bagaikan tidak pernah tinggal dan baru menetap di Malaysia dan tidak faham tentang agama Islam mula menghina dengan perkataan yang tiada kena mengena langsung antara agama Islam dan isu 'Kantin Tandas' ini. Sehingga begitu sekali penghinaan yang diterima oleh guru besar tersebut!

Hanya kerana seramai 23 orang pelajar India yang makan di 'Kantin Tandas' tersebut, mulalah mereka meroyan dan menyalahkan guru-guru yang majoritinya Melayu di sekolah tersebut. Tindakan mereka yang sememangnya terbukti RASIS dengan bangsa Melayu menggunakan kesempatan yang ada untuk menghina secara terang tanpa dikenakan apa-apa tindakan. Sedangkan pada hari kejadian juga, Guru Besar SK Seri Pristana telah ditahan oleh PDRM untuk menjalankan soal siasat berkenaan isu ini, namun apa tindakan yang dikenakan kepada si pemfitnah dan penghina agama Islam? TIADA.


Fitnah Makan Dalam Tandas SK Seri Pristana Disorot Media Indonesia?

Gangguan provokasi fitnah ke atas Islam amnya , Ramadhan khususnya oleh provokator agama non-Muslim di Malaysia disorot oleh media Indonesia. Undang-undang sedia ada perlu dimanfaatkan oleh pihak PIBG bagi membawa pelaku fitnah ke muka pengadilan. Biar mereka berfikir enam tujuh kali sebelum melakukan sesuatu yang berbunyi provokasi ke atas agama.

Kabar Siswa Makan di "Toilet" Hebohkan Dunia Maya Malaysia

KUALA LUMPUR, KOMPAS.comBeredarnya berita sejumlah siswa non-Muslim di sebuah sekolah negeri di Malaysia terpaksa makan di "toilet" memicu perdebatan dan pro-kontra di dunia maya.

Pada saat media massa Malaysia memberitakan kabar heboh ini, sejumlah blog tak mau ketinggalan membahas isu hangat itu.

Sejumlah blog bahkan mencoba mencari tahu duduk perkara sebenarnya dari masalah ini.

Sebuah blog bernama 
batuvskayu.blogspot.com adalah salah satu media sosial internet yang mencoba mengabarkan sisi lain berita ini.

Dalam edisi Rabu (24/7/2013), blog ini memuat pernyataan pria India yang mengaku telah mengunjungi sekolah Sri Pristina di Selangor yang menjadi bahan pemberitaan.

Tulisan lelaki India yang tak disebutkan namanya itu pada intinya mengatakan tempat yang disebut "toilet" itu ternyata bukan toilet sebenarnya yang biasa digunakan untuk membuang hajat.

Tulisan itu menjelaskan bahwa tempat itu adalah sebuah ruang ganti pakaian yang diubah fungsinya sebagai pengganti kantin yang tengah direnovasi.

Di dalam ruangan itu tak ada satupun toilet dan oleh pihak sekolah disediakan meja dan kursi bagi para siswa yang makan di tempat itu.

Perubahan fungsi ruang ganti menjadi ruang makan ini sudah dilakukan jauh sebelum bulan Ramadhan.

Sementara itu situs 
www.ohtidak.com menyebut berita soal siswa non-Muslim yang dipaksa makan di "toilet" merupakan berita yang misleading.

Media, lanjut situs ini, sudah memberikan pengertian salah terkait situasi di sekolah tersebut. Sehingga membuat masyarakat memberikan pendapat negatif kepada sekolah tersebut.

Situs ini juga memuat sejumlah foto yang menunjukkan bahwa ruang makan tersebut sejatinya bukannya sebuah toilet.

Kesaksian sejumlah orang juga dimuat situs ini. Semua keterangan saksi yang dimuat menyatakan bahwa ruangan makan itu memang bukan toilet melainkan kamar ganti pakaian.

Sedangkan blogger lain melalui situsnya 
www.mazidulakmal.com menulis ruang ganti yang berubah fungsi itu tak hanya digunakan siswa non-Muslim sekolah itu.

Para guru yang berbuka puasa pun menggunakan ruangan tersebut, karena ruang kantin masih dalam perbaikan.

Tak lupa situs ini menyertakan sejumlah foto suasana di dalam ruang makan darurat tersebut.


Rasanya sudah ramai yang tahu akan pendedahan ini yang telah didedahkan oleh Mazidul termasuklah akhbar di Indonesia dan banyak lagi blog-blog yang telah memainkan isu ini.

Cuma apa yang nak diluahkan disini adalah tentang bangsa lain yang sudah keterlaluan dalam penghinaan terhadap orang Melayu dan Islam. Mereka sudah mula naik tochang dan menganggap orang Melayu ini adalah kuli dan balaci kepada mereka. Maka dengan senang hati sahaja mereka menunjukkan sikap RASIS mereka terhadap Melayu. Adakah Malaysia kini memang sudah benar-benar menjadi 1 MALAYSIA?? Ini kena tanya sama Najib...!!!


Bagaikan satu dosa besar kerana membiarkan anak kaum India makan dan minum di dalam bilik persalinan tersebut. Sedangkan gambar anak Melayu makan dan minum di dalam bilik yang sama tidak pula ditanya? Malah guru-guru dan PIBG juga menggunakan bilik berkenaan untuk majlis berbuka puasa!

Sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan, lakukan siasatan terlebih dahulu. Jangan menuduh tanpa usul periksa! Kenyataan kurang ajar yang ULTRA RASIS oleh editor Makkal Osai sehingga mengheret sekali agama Islam, Allah S.W.T, dan Muhammad S.A.W tiada pula diambil tindakan? MasyaAllah...apa sebenarnya yang sudah jadi dengan Malaysia ini yang ditadbir oleh Perdana Menteri Melayu dan Islam? Benarlah ROH ISLAM sudah tiada lagi di dalam pentadbiran BN.

Bangsa lain buatlah apa-apa sekali pun, pasti akan dipertahankan oleh pemimpin Melayu. Apabila bangsa Melayu berbuat apa-apa terhadap bangsa lain, maka, akan dihukumnya si pelaku Melayu dengan seberat-berat hukuman.

Perlukan kita sebagai orang Melayu hanya berpeluk tubuh untuk tunggu dan lihat bangsa lain memijak-mijak kepala kita! Adakah MELAYU itu RASIS??? Tepuk dada, tanya selera!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment