~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Saturday, February 12, 2011

Malang buat Salleh Man: Seorang Hamba Yang Tidak Di Pandang Oleh Tuannya!

Sejak menjadi YB Permatang Pasir,Yb Salleh Man hanya dilihat pelengkap status tunggangan rasmi pakatan rakyat. Beliau kelihatan tidak releven didalam arus politik pakatan di Pulau Pinang.Beberapa kali didalam majlis majlis rasmi beliau seperti tidak dipedulikan oleh barisan pimpinan pakatan.

Yang terbaru semasa konvensyen pakatan di Kepala Batas ,sudahlah nama beliau tidak disebut didalam kata kata aluan penganjur paling ketara nama beliau langsung tidak disenarai didalam buku aturcara berbanding dengan kesemua nama nama Adun DAP dan PKR yang senaraikan.

PAS tidak diberi layanan sewajarnya oleh DAP, kononnya khalifah kesayangan khawarij ini begitu menghormati Islam sebaliknya sosialis ultra kiasu chauvinist ini mengutamakan liberalist seperti YB Malik Itik memegang jawatan portfolio agama.

Tindakan kerajaan DAP tidak memberi portfolio agama kepada khawarij PAS Pulau Pinang bersandarkan dengan dasar perjuangan PAS yang sekarang ini sudah menjadi sayap kanan DAP yang turut sama sama memperjuangkan Malaysian Malaysia.

Pisau berkesempatan bersama beberapa orang kuat khawarij PAS Pulau Pinang, sempat bersama berbual mengenai isu isu politik negeri,luahan isi hati mereka jelas mengambarkan perpaduan diantara parti didalam pakatan hanyalah lakonan plastic yang jelas memperbodoh rakyat.

Dalam masa puji melambung dan kipas sampai hangit terhadap Guan Eng ,kaum puak khawarij ini bagaikan makan hati berulam jantung,ditelan mati tok guru,diluah mati khalifah. Atas dasar mahukan kuasa politik maka terpaksalah menadah dan menganjingkan diri .Luahan hati Salleh Man baru baru ini cukup jelas mengambarkan beliau hanyalah sebagai kosmetik perpaduan pakatan Pulau Pinang.

Pelacur politik ini merintih nasib dan mengadu khalifah kesayangan wali selipar hanya memandang beliau sebelah mata ,paling menarik kata Salleh Man “ cina tu memang tak guna,tak boleh nak harap,dia layan kita sekupang dua saja,time nak pakai dia panggil kita,time tak mau muka kita pun dia tak pandang”.Kata kata ini mengambarkan realiti sebenar ibarat rungutan seorang pelacur yang dikawal oleh bapak ayam.Hanya diguna pakai untuk meraih kesedapan dan keuntungan tanpa mempedulikan perasaan dan kebajikan pasangan selingkohannya.

Seperti yang didedahkan baru baru ini Salleh Man turut terbabit dalam perang dingin diantara timbalannya Ustaz Roshidi. Usaha menjatuhkan Salleh Man sudah berjalan sejak beliau menjadi Pesuruhjaya negeri.

Ustaz Roshidi di bantu secara sulit oleh Mujahid Rawa untuk menjatuhkan Salleh Man,dalam masa yang sama berlaku siri pertemuan Roshidi bersama Guan Eng dikhabarkan ada perkiraan belakang tabir berlaku.

Adalah tidak mengejutkan Salleh Man berhadapan dengan layanan acuh tak acuh rasis ultra kiasu chauvinist Guan Eng, berhadapan dengan Mujahid Rawa, Roshidi dan Guan Eng,3 lawan 1 dalam usaha menendang beliau keluar daripada kepimpinan PAS negeri.

Buat Guan Eng menyokong Roshidi adalah satu langkah yang baik,ini kerana Roshidi dilihat mempunyai ciri ciri seperti peliharaan mereka Nizar di Perak.Manakala Mujahid Rawa pula seorang erdorgan sudah pasti menepati spesifikasi DAP yang mahukan PAS Liberal yang mengikut acuan Malaysian Malaysia.

Sumber : Pisau.net

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment