~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, January 9, 2011

SIAPA YANG LEBIH RASIS?

Tiada seorangpun dalam susur galur keturunan penulis, baik daripada bapa atau emak berdarah India. Namun, ia tidak menghalang semangat 1Malaysia untuk kita semua saling menghormati antara kaum.

Rasis sebenarnya adalah kata-kata yang amat sensitif kepada kaum Cina. Malah MCA beberapa kali mendesak kerajaan BN untuk mengambil tindakan tegas kepada sesiapa yang menggunakan perkataan ‘pendatang’, ‘balik China’ dan sebagainya. Hairannya, kini ia diungkapkan oleh ADUN Komtar, Ng Wei Aik bagi menghina golongan mamak.

Malang bagi kaum Melayu, jika seorang daripada mereka mengungkapkan kata-kata ‘balik China’, seluruh Melayu akan digelar rasis. Malaysiakini akan menyalak di sebalik ruangan ‘Komen Pembaca’ menyalahkan sistem kerajaan, sultan dan menggambarkan mereka yang bersuara mempertahankan Melayu adalah pengkhianat negara.

Seluruh kaum Cina patut malu dengan Ng Wei Aik yang mengungkapkan kata-kata “Tutup Kedai, Balik India”. Pada hal, tidak sampai 100 tahun lalu, ramai moyang dan datuk nenek kaum Cina di negara ini dan mungkin termasuk Ng Wei Aik baru saja mendarat di bumi Tanah Melayu.

Pengajaran daripada kejadian ini, rakyat Malaysia belajarlah menghormati sensitiviti semua kaum.

Lihatlah betapa kurang ajarnya Ng Wei Aik!!!


Kejadian dirakamkan pada 2/1/11 berpunca dari kemalangan jalan raya yang melibatkan sebuah kereta yang dilanggar oleh kereta lain hingga terbabas ke tepi kedai nasi kandar milik En Syed Kassali.

Dalam insiden tersebut Ng Wei Aik, Adun Komtar memerangkap setiausaha DAP telah datang dan terus menuduh restoran tersebut menjadi punca kemalangan,rasis chauvanist ini terus menyerang pemilik kedai dengan kata kata kesat "Tutup Balik India", "Pembunuh Kalau Org Mati, Kamu Boleh Bertanggungjawab Ke".

Video ini membuktikan betapa kurang ajar,biadap & angkuhnya seorang chauvanist ultra kiasu Ng Wei Aik. Rasis chauvanist ini adalah Adun Komtar,yang menjadi persoalan lokasi kejadian adalah di kawasan DUN Pengkalan Kota yang diwakili oleh YB Lau Keng Ee...!!!

Terima kasih Pisau.net..

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment