~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, December 5, 2010

TERHANGAT DIPASARAN : “Mohamad Sabu, Air Mata Di Bumi Memali”..kenapa Mat Sabu menghalang penjualan buku ini???

SEBUAH PENDEDAHAN YANG BERANI. SEGERA DAPATKAN NASKAH ANDA UNTUK ANDA LEBIH MENGETAHUI FAKTA SEBENAR DISEBALIK PERISTIWA BERSEJARAH. BUKU INI MEMBERI ANDA PELUANG UNTUK LEBIH MENGENALI INDIVIDU YANG MENDAPAT JOLOKAN 'PANGLIMA JIHAD' MEMALI.

Beliau juga adalah antara individu penting dalam PAS Kedah masa kini. Billy pada satu ketika pernah berpeluang mengenali individu ini secara dekat.

Kesempatan yang diperolehi membolehkan Billy bermesra dan menilai hati budi YB Sen. Hj. Yusuf bin Husin yang begitu mengidamkan jawatan Setiausaha Politik YAB Menteri Besar Kedah tetapi tersekat oleh jawatan semasa sebagai Setiausaha Badan Perhubungan PAS Kedah dan lafaz mulut gatai beliau untuk tidak meninggalkan 'Bukit Uhud' dan tidak dilantik ke sebarang jawatan. Sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari

Sebagaimana sirah Peperangan Uhud, godaan ghanimah ( jawatan, elaun dan kemasyuran ) tidak dapat dibendung lagi. Beliau berusaha mendapatkan kerusi Senator Dewan Negara dengan cara yang sangat memualkan, beliau menangis dan merayu-rayu kepada YAB Ust. Azizan persis kanak-kanak yang merengek menagihkan aiskrim Conetto kelakunya.

Pimpinan dan sebahagian besar ahli PAS Kedah maklum akan peribadi beliau yang bersifat ANANIAH dan merupakan seorang PEMBODEK YAB Ust. Azizan tahap GABAN.

Beliau tidak diterima oleh PAS Kawasan Baling, kampong halaman beliau sendiri.

Beliau turut merupakan memainkan peranan penting beberapa agenda gelap dengan membelakangi Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah yang telah mengegarkan pentadbiran kerajaan PR Kedah seawal tahun pertama dan hampir menjerat YAB Ust. Azizan dan kerajaan PR Kedah.

Akan tetapi begitu licik melepaskan diri dgn memangsakan Che Had Dhali ( seorang individu yang berjasa kepada PAS Kedah malah kepada beliau dan YAB MB secara peribadi. Pemergian beliau Tanah Suci Makkah untuk menunaikan Haji turut dibiayai sepenuhnya ) dan beberapa orang lagi aktivis PAS Kedah.

PADA BILLY SECARA PERIBADI, BELIAU ADALAH SEORANG INDIVIDU YANG SANGAT OPUTUNIS DAN PENUH HIPOKRASI YANG MELAYAKKAN BELIAU SEBAGAI SEORANG HUMANISER. JANGKA HAYAT BELIAU DALAM PAS KEDAH BAKAL BERAKHIR DENGAN SADIS DAN MENGAIBKAN.

Utusan Malaysia hanya menyiarkan tindakan menghalang buku itu oleh PAS Kawasan Baling sendiri.

Isu kandungan buku itu banyak disasarkan kepada Setiausaha Perhubungan PAS Kedah, Yb. Senator Yusoff Hussain di mana beliau pernah digelar dengan panggilan Panglima Jihad ketika perjuangan Al Marhom As Syahid Ustaz Ibrahim Mahmud pada tahun 1985/86 yang lebih terkenal sebagai Ust.Ibrahim Libya.

Yusuf Hussain juga merupakan kesayangan MB. Kedah, Ustaz Azizan. Yang terlibat dalam membantu menjual buku tersebut ialah anak-anak Mangsa Memali yang terlibat dengan peristiwa tersebut 25 tahun yang lalu.

Apakah yang cuba di bongkarkan oleh mereka setelah sekian lama menderita, di manakah wang beratus ribu RM sumbangan orang ramai yang bersimpati dengan perjuangan.

Apa yang sedang berlaku dalam PAS Kedah khususnya pimpinan Negeri?. Apakah penyelewangan wang jihad telah disalah guna oleh pemimpin yang tertentu hingga mangsa Memali itu sendiri mengambil tindakan yang demikian.

Oleh kerana terdapat banyak pihak yang ingin mengetahui kebenaran buku itu eloklah memesan sendiri pada pengarangnya sebab ini mungkin dapat membantu pihak tertentu mencegah kemungkaran dalam Parti atau mencari jalan peyelesaian sebelum ianya menjadi parah akibat dari beberapa pimpinan PAS yang rakus dengan kuasa Pangkat dan habuan tampa mengambil kira golongan yang dizalimi oleh Pemimpin Parti itu sendiri.

Untuk mendapatkan Buku tersebut, sila buat pesanan terus kepada Pengarang:

En. Zainon Ismail.
A/C No.: 02048010048801 (BIMB)
Warisan Syuhada 1510, Kampong Memali,
Baling, KEDAH.
Atau Hantarkan Money oder/Wang Pos

TEL:019-424-2597
Sila SMS Setelah membuat bayaran Harga RM 20 + Penghantaran Rm 6.00 = RM 26.00

sumber : Helang Kedah

Penang Wasabi..

2 comments:

  1. Baru baca sebentar tadi. Bagus untuk para pejuang Islam sebagai rujukan. Siapa sebenarnya pejuang Islam dan siapa pula talibarutnya.

    ReplyDelete
  2. jang baca kat mana? ada ka link yg boleh share kat kita..

    ReplyDelete