~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, August 24, 2014

Apakah Zionis Telah Mengancam Negara Tanpa Di Sedari?


Kerisauan Tun M telah diterjemahkan dalam ungkapannya untuk menarik balik sokongan terhadap Najib demi negara! Ertinya terlalu kronik untuk dibiarkan dari pandangan mata dan pemerhatian orang lama seperti Tun M. Mungkin kesal dahulu ada kebaikan, jika tidak ditegur, rakyat tidak nampak bahaya sesuatu serangan zionis dalam kebaikan dan keterbukaan negara?

Rakyat tidak perlu mengecam Tun M dan rakyat juga tidak perlu memburukkan Dato Seri Najib. Bila org muda tidak faham sejarah dan ke barang kalian risiko dari memainkan politik terlalu terbuka kepada asing, biarlah mereka-mereka yg lebih berpengalaman memberi pencerahan seperti Tun M, pemikir-pemikir, penganalisa, penulis politik dan pemerhati yg mempunyai Deria dan Aura yg tajam.

Seperti contoh MH370 berbagai spekulasi dipaparkan, adakah kita terfikir angkara siapa, adakah kita mencari sesuatu yg tiada?
Adakah negara kita tidak menghabiskan duit utk pencarian ini? Ibarat membuka pintu rumah terlalu luas, menunggu musuh dari luar dan dekat tanpa memikirkan berapa jumlah kerugian dan bilakah berakhir?

Saya menyokong penulis veteran seperti saudara Yahaya Ismail dan ramai lagi pengamat politik di luar sana meninjau bahayanya kuasa-kuasa US dan Zionis? Banyak negara-negara luar yang berpengaruh sememangnya mengidam dengan PERAIRAN SELAT MELAKA yg merupakan laluan utama yg penting?

Kebetulan Peta kita pula dikeliling dengan negara-negara ramainya umat Islam yg menjadi target mereka untuk menjatuhkan Islam? Setiap teguran menjurus kepada kebimbangan terhadap musuh-musuh negara, harus di ambil perhatian oleh semua.

Kini pemberontak berani menembak MH17 dengan kejamnya. Tidak siapa berani mengambil tindakan, menegur termasuk negara-negara luar, kecuali kerajaan Malaysia terpaksa berunding untuk mendapatkan kotak hitam dan semua mangsa-mangsa? Bayangkan yg telah mati pun sukar di minta, inikan pula yg masih hidup?

Jika di amati seketika, contohnya kehilangan MH370 adakah di zaman serba canggih, ada satelit satu dunia, boleh Ghaib tanpa sebarang kesan? Gunung tertinggi di dunia pun sudah dapat di daki, Angkasa dan Bulan sudah diterokai, mengapa Lautan Hindi di geruni?

Pemimpi dan iminasi pun memberi gambaran adakah MH370 turun di landasan buatan sementara ini? Tapi di mana dan kesahihannya tidak ada siapa yg berani menyiasat termasuk US atau CIA?

Di darat, di laut dan di udara pun nampaknya kita sudah tidak selamat lagi, bagaimana agaknya masa depan generasi kita kelak? Pesalah pun boleh bebas menaiki jet peribadi, boleh berhubung dengan sahabat Yahudi? Malah dari keturunannya juga mahu di angkat menjadi pemimpin?

Apa pun kita beruntung kerana pemimpin No 1 kita masih mempunyai kekuatan Iman dan Jati Diri menghadapi satu persatu bencana dan risiko? Setiap manusia melakukan kesilapan dan setiap teguran harus di ambil perhatian!

Carik2 bulu ayam, tarik benang dalam tepung, air yg tenang jangan sangka tidak ada buaya dan jangan biar nasi menjadi bubur? Semua peribahasa ini boleh diguna pakai?

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment