~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Tuesday, May 20, 2014

Calon Bebas rempuh kereta Guan Eng, dakwa dirinya 'dilanggar'...Awat ni,betoi ka?


Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Bukit Gelugor, Abu Backer Sidek Mohamad Zan berlakon seolah-olah 'dilanggar' kereta rasmi Ketua Menteri, Lim Guan Eng di hadapan bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, sebentar tadi.

Dalam kejadian melucukan itu, Abu Backer bertindak menjatuhkan badan ke arah kenderaan berkenaan yang sedang keluar dari kawasan DUN dan berlakon seolah-olah dilanggar kenderaan terbabit.
Difahamkan, Abu Backer berbuat demikian bagi mendapatkan perhatian media selepas kebanyakan agensi media yang beroperasi di negeri ini termasuk media arus perdana sudah memutuskan untuk memulaukan beliau kerana gagal memberikan kerjasama dengan baik dalam PRK Parlimen Bukit Gelugor.

Abu Backer kemudiannya sengaja berbaring dan menggerakkan badan ke bahagian bawah kereta rasmi Guan Eng, bagi menggambarkan tubuhnya digilis kereta terbabit dan 'berpura-pura mati'.

Akibatnya, kereta Guan Eng terhenti dan menyebabkan kesesakan lalu lintas sehingga polis trafik datang bagi menyuraikan lalu lintas yang terhenti akibat tindakan beliau berbaring tengah jalan raya.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment