~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Friday, October 25, 2013

#PRKSgLIMAU : Pas mula bimbang aura, kewibawaan Mukhriz tumbangkan kerajaan Pas Kedah dalam PRU-13?


Aura dan kewibawaan Datuk Mukhriz Mahathir menumbangkan kerajaan Pas Kedah dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu ternyata menjadi 'mimpi ngeri' kepada parti tersebut.

Oleh itu dalam menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau pada 4 November ini Menteri Besar Kedah tersebut mula menjadi sasaran 'serangan' Pas.

Semalam, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub dilihat membuat hujah dangkal apabila menganggap kekalahan Mukhriz dalam pemilihan UMNO lalu memberi kelebihan kepada Pas dalam pilihan raya kecil itu.

Salahuddin seperti mana dilaporkan Harakahdaily berhujah, peluang itu harus diambil oleh Pas untuk bekerja lebih keras dalam meningkatkan majoriti di sebalik kelemahan Mukhriz atas kekalahannya merebut jawatan Naib Presiden UMNO.


Apa yang melucukan sebelum membuat kenyataan itu Salahuddin ternyata tidak mengkaji fakta apabila mendakwa, Mukhriz pasti ingin mengembalikan kekuatan selepas kebanyakan akar umbi telah menolaknya.

Fakta sebenarnya, Mukhriz biar pun tewas dalam perebutan jawatan Naib Presiden UMNO namun beliau mencatatkan undi popular yang cukup memberangsangkan.

Ketika diminta mengulas perkara ini, Mukhriz yang ditemui di kediaman beliau, malam tadi berkata, pemilihan UMNO tidak ada kaitan dengan pilihan raya kecil tersebut.

Katanya, pemilihan UMNO hanya melibatkan persaingan dalam keluarga dan apabila pertandingan selesai semua pemimpin serta penyokong mereka sudah bertaut kembali.


"Ramai pemimpin UMNO yang turun pada hari penamaan calon dan sudah memberikan komitmen untuk memastikan kemenangan BN di Sungai Limau.

"Saya juga menerima banyak permintaan daripada pemimpin dan ahli UMNO seluruh negara untuk berkempen di sini, oleh itu saya anggap jika Pas mahu menjadikan kekalahan saya dalam pemilihan UMNO sebagai modal berkempen, biarkan sahaja.

"Apa yang penting, pertarungan di Sungai Limau melibatkan dua parti dan bukannya soal dalaman sesebuah parti seperti mana pemilihan UMNO," katanya.

Nampak sangat begitu dangkal sekali cara para pemimpin Pas berfikir sehinggakan perkara beginipun nak dijadikan isu. Memang hamPAS..!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment