~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Sunday, October 27, 2013

#PRK Sg Limau : Manipulasi lawatan ke atas bapa saya politik murahan - Jamil Khir?

Gambar calon Pas, Mohd Azam Abd. Samat dan Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar menziarahi bapa Datuk Seri Jamil Khir, Baharom Ramli, 77, di kediamannya di Kampung Ulu Sedaka yang disebarkan di Internet. Jamil Khir menganggap lawatan tersebut sebagai politik murahan.

JERAI 27 Okt - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menganggap perbuatan Pas memanipulasi lawatan ke atas bapanya bagi tujuan bahan kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Sungai Limau sebagai politik bertaraf rendah dan murahan.

Jamil Khir yang juga Ahli Parlimen Jerai berkata, tidak wajar calon Pas, Mohd. Azam Abd. Samat dan Naib Presidennya, Datuk Mahfuz Omar menziarahi bapanya, Baharom Ramli, 77, di kediaman mereka di Kampung Ulu Sedaka untuk dimanipulasi sebagai bahan kempen.

"Saya nak ucapkan terima kasih kerana melawat bapa saya selepas bapa lumpuh tiga tahun tapi kerana sempena dengan pilihan raya ziarah juga pak saya. Kalau tidak, tiada siapa yang ziarah. Kalau mati lambat, lambatlah ziarah.

"Yang agak tak cantik bila pergi ziarah bawa media pulak sebab keluarga yang diziarahi itu juga terasa kerana bapa yang lumpuh diambil gambar," kata Jamil Khir.

Mohd. Azam dan Mahfuz melawat Baharom pada 24 Oktober lalu.


"Bapa saya juga sebut dia rasa tertekan dari segi moral kerana orang yang pergi ziarah baca doa dia tolong aminkan sahaja, mereka kata bapa saya pulak baca doa.

"Ini mainan politik yang terlampau rendah dia punya cara. Haji Baharom tidak bertanding apa pun," kata Jamil Khir.

Menurut beliau manipulasi lawatan itu tidak memberi kesan kepada BN sebaliknya membuatkan penyokong Pas kecewa.

"Orang Pas dua tiga orang jumpa saya meminta maaf kerana tidak jangka kepimpinan mereka tak cerdik," kata Jamil Khir.

Jamil Khir ditemui dalam sidang akhbar menghadiri program Persembahan Aktiviti Kokurikulum dan Majlis Ramah Mesra Bersama Waris Murid-Murid Sekolah Perlaksanaan Program J-QAF di Sekolah Menengah Agama Al-Diniah Al-Islamiah, Sungai Limau Dalam hari ini.

Jamil Khir turut ditanya dakwaan kononnya bapa beliau ahli Pas.

"Itu Mahfuz yang kata. Tak dak pun Haji Baharom kata begitu," kata Jamil Khir. - UO

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment