~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Tuesday, June 12, 2012

Tarian gadis seksi ala K-Pop pada majlis PKR - Tahniah PAS!




Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyediakan persembahan istimewa untuk ahli dan tetamunya pada Majlis Makan Malam parti itu yang diadakan di Bertam, Ahad lepas.

Majlis yang turut dihadiri Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Othman itu diserikan dengan persembahan tiga gadis yang memakai skirt pendek dan menghiburkan tetamu di Dewan Majlis Perbandaran Seberang Prai, Kepala Batas.

Pertunjukan tarian seksi ala K-Pop itu mengejutkan kerana ia turut dihadiri oleh beberapa pemimpin Pas tempatan dan ahlinya.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, tindakan penganjur menyediakan persembahan seksi di kawasan majoriti penduduk Melayu yang beragama Islam adalah keterlaluan.

"Persembahan itu adalah di luar batas keagamaan dan menyinggung perasaan orang Islam. Pemimpin PKR perlu tampil memberi penjelasan dan saya berharap mereka tidak menganggap ini satu fitnah jahat dan menyalahkan pihak lain.

"Pada masa sama, saya kesal dengan kejadian itu berlaku dan ia memberi gambaran bahawa soal moral memang tidak dititikberatkan oleh pucuk pimpinan parti itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.

Osman secara sinis berkata, aksi tarian gadis berpakaian seksi itu mungkin tidak menjadi kesalahan besar kepada parti berkenaan apatah lagi sebelum ini beberapa pemimpin utamanya pernah dikaitkan dengan penyebaran video lucah yang menjadi bualan masyarakat.

"Menari berpakaian seksi sahaja mungkin tidak mengapa. Kita mungkin boleh terima jika persembahan itu diadakan di kawasan majoriti bukan Melayu seperti di bahagian pulau atau dalam bandar kerana menghormati masyarakat majmuk.

"Bagaimanapun, apabila unsur itu dibawa masuk ke kawasan kampung, di manakah pendirian golongan ulama dan ustaz dalam Pas, adakah mereka hanya melihat sambil tersenyum sahaja," katanya.

Sementara itu, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menerusi laman Twitternya melahirkan rasa kesal berhubung perkara itu dan akan meminta laporan penuh.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment