~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Monday, May 16, 2011

Mohd. Zahid anggap pemimpin ‘hebat’ tidak pengecut!




















Reputasi sebagai pemimpin ‘hebat’ yang dikenali seluruh dunia langsung tidak sesuai dengan Anwar Ibrahim apabila beliau bersikap pengecut dalam isu video seks yang dikaitkan dengannya.

Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan, Mohd. Zahid Md. Arip berkata, sebelum ini Ketua Pembangkang itu berani menyaman bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebanyak RM100 juta tetapi menjadi ‘tikus berjumpa kucing’ apabila namanya disebut dengan jelas oleh ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dalam kes video seks itu.

“Shazryl Eskay menyebut dengan jelas nama beliau apabila mendakwa lelaki bersamanya dalam video itu ialah Anwar.

“Yang menjadi persoalan dan lawak ialah, kenapa kali ini beliau tidak saman seperti kelazimannya kerana pemimpin hebat seperti beliau dikaitkan melakukan hubungan seks dengan pelacur yang benar-benar menjatuhkan reputasinya,” katanya di sini hari ini.

Mohd. Zahid mengulas tindakan Anwar yang tidak menyaman Shazryl Eskay sebaliknya menuduh pendedahan video seks itu sebagai konspirasi UMNO untuk membunuh karier politiknya. Sebaliknya, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu giat mengadakan siri ceramah di seluruh negara bagi membersihkan namanya.

Sehubungan itu, Mohd. Zahid mengulangi cabarannya kepada Anwar supaya mengemukakan saman jika beliau tidak bersalah. Sementara itu, bekas setiausaha sulit pemimpin pembangkang itu, Anuar Shaari berkata, tindakan mengadakan ceramah di pentas politik di seluruh negara hanya membuktikan sikap gelabah Anwar.

“Kalau dia tidak bersalah, kenapa mesti gelabah dipengaruhi emosi di atas pentas politiknya kononnya beliau difitnah.

“Pihak berkuasa pula wajar mendedahkan pelaku seks sebenar untuk mengelakkan manipulasi berterusan yang dicetuskan oleh Anwar,” katanya

Anuar pada masa sama berkata, beliau yakin Anwar tidak akan mengaku terlibat dalam video itu.

Opps..sebelum terlupa. Anwar belum lagi menjawap 5 persoalan yang dikemukakan oleh Datuk Eskay:

1. Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
2. Siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
3. Di hotel mana Anwar menginap?
4. Apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
5. Siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

Jawap Anwar..jangan tak jawap..!!!

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment