~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Tuesday, May 17, 2011

Apa cerita MB Azizan sampai MBAS Disita!



















Huhu malunya Ustaz Azizan MB Serba tak tahu. Buat Keje Ikut Cara Islam..hehee...MBAS Disita?? Kononnya Ada Lebihan Wang, Rupa-rupanya tiada wang..hehehe. Satu ketika dulu kerajaan Kedah mengumumkan bahawa mereka berjaya meningkatkan pendapatan kerajaan negeri sebanyak 205% melalui peningkatan hasil balak sebanyak RM38 juta berbanding RM8juta dibawah kerajaan BN sebelumnya.

Dengan bangga Menteri Besar Kedah ketika itu mengumumkan kenaikan tersebut menyifatkannya sebagai hasil perubahan polisi Pakatan Rakyat yang konon-konon lebih baik daripada yang sebelumnya. Tapi rupanya semua itu hanya lakonan sahaja. Hasil yang dikatakan banyak itu sebenarnya tiada hasil pun. Buktinya PAS menaikkan harga air dan enggan melanjutkan rebat cukai UUM yang diberikan kerajaan Barisan Nasional di zamannya.

Kemuncak kepada kehaprakan kerajaan Kedah dibawah pimpinan Pakatan Rakyat ialah apabila bangunan pejabat Majlis Perbandaran Alor Star di sita oleh Mahkamah Tinggi semalam setelah membenarkan permohonan daripada sebuah syarikat pembekal perkhidmatan penyelenggaraan yang tidak mendapat bayaran. Bukan banyak, tak sampai RM 1juta pun sedangkan hasil balak meningkat RM 38 juta!!

Hinanya mengalahkan syarikat bankrap kerana gagal membayar pinjaman bank dimana pintu dikunci, dirantai dan dimanggakan dan kawasan laluan pejalan kaki di depan, di letak pita menghalang laluan. Walaupun ianya hanya berlaku selama 2 jam soalannya kenapa boleh terjadi sehingga ke tahap ini? Kalau lah alasan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Alor Star (seperti dipetik Buletin Utama) bahawa ada masalah dengan urusan penginvoisan yang tidak menepati kehendak perbendaharaan, kenapa tidak diperjelaskan di mahkamah bagi mengelakkan tindakan memalukan sedemikian.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah sebelum ini pejabat PBT disita sedemikian rupa, sekurang-kurangnya di Kedah. Kalau tidak umum pendapatan meningkat tu tahanlah juga tapi propa bukan main lagi besaq. 205%lah itulah inilah tapi rupa-rupanya habuk pun tarak.

Penulis yakin hasil yang dikatakan meningkat itu hanya manipulasi kira-kira yang begitu meluas digunakan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri-negeri dimana mereka membentuk kerajaan. Taktik sama yang diamalkan di Selangor bila urusan pembelian hutang dari TALAM yang membabitkan kerajaan negeri dibesar-besarkan walhal ia hanyalah satu proses yang ditunggang terbalik bagi nak menampak macam ada kejayaan walhal sebenarnya hampeh. Atau bahasa orang putihnya round tripping.

Tapi yang di Kedah ni sebab tak bayar hutang. Memalukan… Sebagai sebuah kerajaan yang diterajui parti yang mendakwa dirinya memperjuangankan Islam, hutang adalah wajib dibayar, Azizan patutnya lebih tahu soal ini ataupun Azizan pun jenis terleno macam Pok Nik juga? Atau mungkin Azizan sedang berkira-kira untuk melepaskan kesalahan tersebut kepada BN – taktik biasa bila Pakatan tersepit!!!

Sumber : MyKMU

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment