~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, April 17, 2014

Chegubard sindir Azmin?

Status Facebook Chegubard hari ini dilihat seperti mengkritik Azmin.

Ketua Cabang Rembau Badrul Hisham Shaharin menyambung ‘perkelahiannya’ dengan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dengan beberapa status dalam Facebook yang ditulisnya hari ini.

Melalui posting di laman Facebook, Badrul, yang lebih dikenali sebagai Chegubard, menulis terdapat seorang individu yang bersedia mencabar jawatan Presiden PKR dalam pemilihan kali ini, namun tidak meneruskan hasratnya apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim turut bertanding bagi jawatan itu.

“Dia dah isi siap borang pun untuk tanding lawan Presiden tetapi semua hasrat terbatal sebab Anwar Ibrahim tanding … dia yakin untuk lawan Kak Wan tapi belum berani lawan Anwar Ibrahim,” kata Chegubard melalui statusnya tengah hari tadi.

Beberapa pengguna Facebook turut meninggalkan komen dengan ada yang meneka siapa individu yang dimaksudkan tersebut namun ada juga yang terus menamakan Azmin sebagai orang yang dimaksudkan.

Seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Ahmad Halimi SAMM telah meninggalkan komen yang berbunyi “Tuan Hj Joe….Hahahahaaa siapa lagi jika bukan si Azmin Ali..kelakar boleh masuk pentas maharaja lawak.”

Chegubard bagaimanapun tidak mengiyakan dakwaan tersebut.

Beberapa jam kemudian, Chegubard memuatnaik pula gambar Azmin dalam satu sidang media yang disiarkan TV3 malam semalam.

“Teringat TV3 yang kempen untuk Nasharudin Mat Isa untuk pertahan jawatan Timbalan Presiden PAS…. tapi takpe kita kena terus sangka baik….,” katanya lagi.

Beberapa pengguna Facebook lain turut mendakwa Azmin menggunakan TV3 untuk berkempen, namun ada juga sesetengah pengguna yang menasihatkan Badrul dan pengguna lain untuk berhenti mengkritik Azmin.

” Assalamualaikum wahai sahabat-sahabat ku sekalian, saya bukan nak membodek dan bukan pulak jadi macai Azmin. Satu persolan nak tanya kepada sahabat-sahabt sekalian, kenapa sekarang ini timbul nak benci membenci di antara kita. khususnya Azmin.Saya tidak faham langsung sikap perjuangan kita.Cuba flash back bermula pada tahun 1998. Siapa yg berani ke depan,siapa yg mengajak kita semua bereformasi, siapa yg mula mencetuskan dan menjadikan kita sedar betapa teruknya kerjaan BN. adakah kita ingat?. Pleaselah bro n sis stop it and lets us fight gentlemently. Yang berjasa harus di kenang. Tiada Anwar tiada Azmin. Tiada Azmin tiada Anwar. INGAT INGAT INGAT. Sedikit kita buat silap atau silap langkah maka terkubur lah PKR,” komen dari pengguna yang menggunakan nama Yusop Mohd Amin.

Komen Yusop itu dibalas Chegubard dengan berkata “Yusop Mohd Amin wah tiada Azmin tiada Anwar. ..ngam!,”

Hubungan di antara Chegubard dan Azmin dikatakan renggang sejak sekian lama dan mereka dikatakan tidak sehaluan dalam parti.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment