~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Tuesday, August 27, 2013

SIAPAKAH YANG LEBIH CERDIK ANTARA NAMEWEE DAN NAZRI AZIZ?


Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz membidas keras penyanyi rap, We Meng Chee (Namewee) sebagaI budak berhingus, bodoh dan buta sejarah kerana mahukan tayangan filem The New Village yang bertujuan untuk membasoh dosa Parti Komunis Malaya (PKM) dan penyokong mereka di Kampong Kampong Baru.

Perlu disebutkan bahawa orang-orang Cina yang dikampongkan di Kampong-Kampong Baru dalam masa dharurat adalah untuk menyekat mereka dari membantu pengganas komunis dan juga untuk melindungi mereka dari ancaman keganasan komunis.

Dalan membuat kecaman ini, Nazri lebih bermotifkan untuk membasoh dosanya kerana telah memberi muka kepada budak berhingus ini di tengah-tengah kemarahan rakyat kerana dia menghina lagu Negaraku dengan mengubah liriknya.


Nazri cuba menunjukkan liberalismenya dengan memberikan sambutan istemewa kepada budak bodoh ini yang datang ke Parlimen dengan berpakaian tidak senonoh. Nazri memberikan betis dan sekarang dia mahukan paha, tidak berjaya menjinakannya sebaliknya dia menjadi semakin berani dan semakin kurang ajar.

Hampir seluruh orang Cina telah memberikan sokongan kepada misi dan inspirasi Namewee dengan menolak BN dalam pilihan raya ke 13.

Siapakah yang lebih cerdik antara Namewee dan Nazri?

Namewee bodoh kerana buta sejarah, Nazri cerdik kerana tahu membasuh dosanya. Dia tahu orang cepat lupa.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment