~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, September 23, 2010

Penang Oh Penang : Tarif Air Naik,Terima Kasih Ketua Menteri !

Pulau Pinang dibawah pemerintahan Khalifah chauvanist ultrakiasu yang meneruskan dasar Amal Mungkar Nahi Maaruf sempena bulan Syawal ini telah menghadiahkan kepada seluruh rakyat Pulau Pinang dengan kenaikkan tarif air.

Inilah yang dinamakan kesejahteraan rakyat diutamakan oleh kerajaan negeri dibawah ketua menteri berlidah biawak ini.Tindakan beliau menaikkan tarif air dengan memberikan beberapa alasan jelas membuktikan beliau begitu menjaga kepentingan rakyat.

Berdasarkan amalan kerajaan negeri berkebajikan maka ketua menteri chauvanist ini berasakan adalah penting untuk menaikkan tarif air demi kepentingan rakyat.Rakyat Pulau Pinang pasti bersetuju kerana sebelum ini janji Pakatan haprak semasa PRU12 akan terus memberi kesejahteraan kepada seluruh rakyat Pulau Pinang maka hasilnya kini sudah terjawap.

Pasti rakyat Pulau Pinang tertanya tanya mengapa mereka dihukum oleh Guan Eng dengan kenaikkan tarif air. Mamu dan mami penang pasti terkejut walaupun banyak mana sekali pun bill tetap dibayar bukannya percuma.

Akibat kerana mengunakan air yang banyak dan dibayar kepada PBA maka rakyat dihukum dengan kenaikan tarif air. Itulah alasan yang digunakan oleh Guan Eng sebagai Pengerusi Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sdn Bhd (PBAPP).Alasan paling dangkal dan benar benar meremehkan minda rakyat.

Dengan membuat andaian 30% penduduk membazir air ,maka seluruh rakyat negeri Pulau Pinang harus berdepan dengan kenaikkan tarif? Bolehkah diterima alasan yang sebegini?

Dengan kenaikkan tarif air ini,tidak ada pula juak juak haprak membantah,tidak ada pula anjing anjing peliharaan DAP menyalak.Kesimpulannya mereka dikalangan pemimpin pakatan langsung tidak berani angkat muka terhadap diktator ultra kiasu ini.

Mana pergi anjing peliharaan Ng Wei Aik,Amir Ghazali dan Yusni.Mengapa tak menyalak tarif air naik hak rakyat tak dipertahankan?Kalau BN naikkan tarif mesti kena tuduh macam macam,bila dah kena batang hidung sendiri tak berbunyi sepatah haram pun.

Sumber : Pisau

Dimana Pakatan kuat, disitu Rakyat bakal merempat!

Penang wasabi..

No comments:

Post a Comment