~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Monday, February 10, 2014

Pasangan Islam Malaysia kena buli di Sweden...!!! Didakwa kerana pukul anak?


Pasangan Malaysia didakwa secara berasingan di Mahkamah Daerah Stockholm, Sweden hari ini atas pertuduhan mengasari dan mencabuli integriti anak-anak mereka.

Pendakwa Raya Anne Arnelle dalam satu kenyataan berkata, Shalwati Norshal dan suaminya Azizul Raheem Awalludin dituduh mengasari anak-anak mereka dari 15 September 2010 hingga 17 Disember 2013, di kediaman mereka di Sweden.

Perbicaraan kes pasangan itu ditetapkan bermula pada 18 Februari ini dan dijangka mengambil masa 10 hari.

Sementara itu, Timbalan Menteri Luar Datuk Hamzah Zainuddin ketika dihubungi mengesahkan perkembangan terkini pasangan itu.

Shalwati, seorang guru yang sedang bercuti tanpa gaji dan suaminya Azizul Raheem, seorang pegawai Tourism Malaysia di Sweden telah ditahan reman semenjak 18 Disember tahun lalu atas tuduhan memukul tangan seorang daripada anak lelakinya kerana tidak bersolat.

Keempat-empat anak pasangan itu, Aishah, 14, Ammar, 12, Adam, 11 dan Arif, 7 yang sebelum ini ditempatkan di bawah jagaan keluarga angkat bukan beragama Islam di Sweden kerana kes itu, diserahkan kepada Kedutaan Malaysia di Stockholm pada 30 Januari lalu.

Kesemua anak pasangan itu pulang ke Malaysia pada 31 Januari lalu dan kini dijaga oleh bapa dan emak saudara mereka di Kelantan.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment