~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Monday, June 20, 2011

PAS bergolak - Golongan Ulama bertindakbalas di Kedah!


Mahfuz, Taib Azamuddin digugur

PAS Kedah merombak saf kepimpinan parti itu termasuk menggugurkan Timbalan Pesuruhjaya II, Mahfuz Omar dan Timbalan Pesuruhjaya III, Datuk Taib Azamuddin Md. Taib daripada jawatan masing-masing berkuat kuasa serta-merta.

Menteri Besar, DS Azizan Abdul Razak yang mengekalkan kedudukannya sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah berkata, rombakan tersebut adalah sebagai persediaan parti itu menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 yang dijangka bakal berlangsung pada bila-bila masa.

"Senarai baru itu diputuskan dalam mesyuarat khas Badan Perhubungan Pas Kedah yang bermesyuarat di Kompleks Pas Kota Sarang Semut, kelmarin," katanya kepada pemberita selepas majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Kolej Universiti Insaniah (Kuin) dengan Bank Islam Thailand di Seri Mentalon di sini, hari ini.

Azizan berkata, jawatan Mahfuz digantikan oleh Exco Kesihatan, Dr. Ismail Salleh manakala Taib Azamuddin digantikan oleh bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Belantek, Md. Isa Shafie.

"Selain itu, Datuk Phahrolrazi Zawawi kekal sebagai Timbalan Pesuruhjaya I Negeri Kedah," katanya.

Beliau berkata, jawatan Setiausaha PAS Kedah yang sebelum ini dipegang oleh Muhamad Yusuf Husin digantikan Pegawai Khas (Penerangan) Menteri Besar Kedah, Musoddak Ahmad.

"Bagi jawatan Bendahari yang sebelum ini dipegang oleh Exco Agama dan Pelajaran, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul pula, diambil alih oleh Datuk Ir. Amiruddin Hamzah.

"Jawatan Ketua Penerangan PAS Kedah yang sebelum ini disandang Amiruddin pula diserahkan kepada Setiausaha Politik Menteri Besar, Mohamad Sanusi Md. Nor," katanya.

Azizan memberitahu, bagaimanapun tiada perubahan jawatan bagi Ketua Dewan Pemuda, Dewan Muslimat dan Dewan Ulama PAS dalam rombakan itu.

Menurutnya, Ketua Dewan Pemuda PAS Kedah kekal diterajui oleh Ahmad Yahya manakala Exco Kebajikan dan Pembangunan Wanita, Siti Ashah Ghazali mengetuai Dewan Muslimat dan Sheikh Mohamad Abdullah memimpin Dewan Ulama Pas Kedah.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment