~ PENANG WASABI ~

FEEL THE HEAT

Thursday, February 25, 2010

PKR semakin terdesak , lagi sabotaj ke atas program UMNO??


Kita sudah mendapat info mengenai puak-puak PKR harami ini akan membuat sabotaj di program 27 Feb 2010 ini nanti di Kg Guar Jering dalam Dun Penanti . Semalam pencacai-pencacai mereka telah gantung banner haram jadah ini dan poster-poster ceramah fitnah ini semalam di pokok-pokok dan simpang jalan di seluruh Permatang Pauh . Ceramah Tolak Fitnah ini akan diadakan secara besar-besaran hingga terpaksa membawa Anwar Ibrahim sendiri bagi bertujuan untuk mensabotaj Ceramah Pentas Pemuda di sebelah malamnya anjuran Pemuda UMNO Malaysia yang menampilkan penceramah hebat iaitu Lokman Nor Adam ( Exco Pemuda UMNO ) dan Zaidi Mohd Said ( Ketua Pemuda UMNO Prmtg Pauh ) .

Tetapi yang menariknya menurut sumber dari Kg Guar Jering , permit ceramah fitnah mereka yang baru saja dihantar sebenarnya belum diluluskan pun oleh pihak polis lagi tetapi yang syoknya poster dan banner sudah berlambak diletakkan di sekitar Permatang Pauh . Program ceramah Pentas Pemuda telah pun diluluskan permitnya kerana ia telah dipohon lebih awal oleh UMNO Permatang Pauh . Ini menunjukkan program ceramah mereka ini kerja last minute dan maklumlah kerja jahat .

Menurutnya lagi, juak-juak PAS di situ sebenarnya seperti cacing kepanasan dan cukup marah dengan program UMNO yang bakal dianjurkan oleh UMNO di Kg Guar Jering berikutan seramai 64 orang ahli PKR di situ telah membubarkan PKR Kg Guar Jering untuk menyertai UMNO . Program yang dinamakan Majlis Selamat Kembali Kepangkuan UMNO ini akan turut dihadiri oleh Naib Presiden UMNO Malaysia , Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.


Seperti mahu melepas geram kerana PKR di situ dibubarkan dan menunjukkan PKR masih lagi kuat , Dr Mansor yang merupakan Adun Penanti yang berhati busuk ini bersama geng PKR nya terus merancang untuk mengadakan satu Ceramah besar-besaran di situ serentak dengan ceramah Pentas Pemuda .

Persoalannya , mengapa perlu ceramah politik diadakan di tempat yang sama dan waktu yang sama ?? Ini bukan PRK Penanti untuk diadakan ceramah politik serentak sekali gus. Kita harap pihak polis tidak meluluskan permit ceramah haram jadah wal fitnah ini berdasarkan kepada faktor keselamatan di kawasan itu .

Dalam masa terdekat ini saja Pakatan harami ini sudah menganjurkan 3 ceramah besar di Pulau Pinang iaitu di Tapak Pesta Sg Nibong , Markas PAS Kg Pelet dan Dewan Millenium Kepala Batas . Mungkin tak cukup lagi kot pembohongan kepada juak-juak penyokong PAS - PKR dan kepala otak mereka perlu ditambah lagi dengan input-input terbaru .

Kita sudah cukup masak sangat dengan cara gerakan real politik PKR dan PAS di Permatang Pauh selepas melihat tindak tanduk mereka dalam banyak siri pilihanraya di sini . Strategi pertama mereka untuk tahun 2010 ini ialah mensabotaj program UMNO Juara Rakyat di Sek Keb Bukit Indera Muda pada minggu lepas. Mereka buat demo kononnya membantah penggunaan program UMNO di sekolah itu sebenarnya adalah bertujuan untuk menghalang orang ramai dari menghadiri program UMNO .

Pendekatan ini sama juga digunakan di dalam Ceramah Tolak Fitnah Pakatan di Kg Guar Jering ini iaitu bertujuan mengganggu dan menghalang orang ramai ke program Ceramah Pentas Pemuda yang jaraknya lebih kurang 50 m sahaja dari tempat cerama mereka itu padang bola Kg Guar Jering .

Ceramah mereka pastinya akan dihadiri ribuan geng kopiah putih dari Permatang Pauh dan sudah tentu provokasi jahat mereka pasti akan berlaku . Speaker besar mereka pulak memang wajib akan dihalakan ke ceramah UMNO bagi menganggu yang jaraknya tidak jauh daripada situ berserta teriakan makanan utama mereka itu kutuk dan maki oleh juak-juak kopiah putih akan berdiri di sepanjang jalan di situ .

Kita juga hairan apa yang puak-puak takut sangat dengan UMNO Prmtg Pauh ?? Dulu mereka cakap UMNO Prmtg Pauh bergolak , gila duit saja dan sebagainya. Tetapi hari ini mengapa PKR takut pulak hingga terpaksa buat strategi sabotaj seperti ini ?? Bukankah Permatang Pauh adalah kubu kuat Pakatan Rakyat ??

Yang pasti , PKR sudah semakin terdesak dan panas pungkok !! Isu kediktatoran Guan Eng dan pembohongan kerajaan negeri pun tak habis dijawab lagi .. ini mai pulak lagi satu bala iaitu satu Ranting PKR telah ditalqinkan ...

Perjuangan Bangsa

Penang Wasabi

1 comment: